Gateste pe gustul intregii familii

30 martie 2016 , 311 afisari

Gatitul este un obicei sanatos, iar gustul autentic al mancarurilor preparate in casa te cucereste iremediabil. Daca ai copii, meniul zilnic poate deveni, insa, o adevarata provocare, pentru ca cei mici sunt critici exigenti atunci cand vine vorba despre gust. Stim ca familia se poate transforma uneori intr-un juriu nemilos, asa ca iti vindem cateva trucuri pentru o masa de nota zece!               

Citește si: Tarta cu nectarine si caise

Implica-ti copiii in procesul de preparare a mancarii

O plimbare la piata cu cei mici le poate schimba perceptia despre alimente, iar bogatia de culori si arome ii va fascina cu siguranta. Daca ii povestesti copilului despre provenienta sau modul de preparare a alimentelor si il lasi sa le aleaga singur ii vei starni interesul si...apetitul. Cere-i parerea atunci cand stabilesti meniul, lasa-l sa te ajute la gatit si roaga-l sa se implice in aranjarea mesei sau chiar la servirea acesteia. Copilul va fi curios si mandru sa guste din mancarea pentru care a dat o mana de ajutor. 

Adauga arome delicioase

Citește si: Spumă de brânză cu căpşuni şi cireşe

Daca vrei sa iti cuceresti intreaga familie, gateste mancaruri cu gust, colorate si aromate, care sa ii atraga si pe copii. Adauga un pic de Vegeta Naturella oricarui fel de mancare si bucura-te de aroma incontestabila a legumelor delicioase. Baza de mancare poate fi folosita cu supe, fripturi, sosuri si salate, adaugata preparatelor gatite, fierte, prajite si marinate. Gustul si aroma intensa ii vor face pe cei mici sa se linga pe degete.         

Fii un exemplu

Cei mici sunt predispusi sa imite comportamentul adultilor, asa ca trebuie sa fii un exemplu in acest sens. Nu consuma alimente pe care nu i le-ai da copilului tau, renunta la snacks-uri, semipreparate sau sucuri artificiale si gateste sanatos, folosind ingrediente naturale. Incearca Vegeta Naturella, un produs fara adaos de conservanti si monoglutamat de sodiu, fara adaos de arome si coloranti artificiali. Renunta si la dulciurile rafinate, care pot sa scada apetitul daca sunt consumate in exces. Ai grija la ce mananci daca vrei ca cel mic sa adopte un stil de viata echilibrat, cu obiceiuri alimentare sanatoase.

Citește si: Reteta traditionala de Pasti: friptura de miel cu ceapa caramelizata

Nu neglija componenta vizuala

Culorile alimentelor sunt un aspect foarte important, iar varietatea si prospetimea direct proportionale cu apetitul. Sa nu uitam ca alimentele colorate sunt si foarte sanatoase, pe langa faptul ca reprezinta un truc eficient de a-i surprinde si de a le atrage atentia celor mici. O farfurie si o masa frumos aranjate pot stimula apetitul, asa ca trebuie sa acorzi atentie aspectului mancarii si sa creezi un design care sa ii convinga si pe cei mai pretentiosi membri ai familiei. Daca ai putina imaginatie, poti sa ornezi farfuria într-un mod jucauș, creand fete umane sau alte imagini haioase din fructe si legume.        

Fa portii mici si opteaza pentru mancaruri usoare

Citește si: Reteta de post: supa de pastarnac

Nu aseza in fata copilului o farfurie plina ochi, pentru ca o va respinge instinctiv. Ii va fi mai usor sa accepte o portie mica, care il va tenta si ii va parea mai apetisanta. Alege mancaruri nutritive, dar usor de digerat, precum supele crema, sufleurile sau piureurile. Daca vrei sa ii oferi adevarate delicatese, presara un pic de Vegeta Naturella, care poate transforma o masa banala intr-una de neuitat.           

  

Comentarii

Newsletter