Utilizator nou

Ora de sport cu Florentina Opris

de Elena Turcu , 10 august 2011 , 150 afisari

Astfel, fie ca este un curent la moda sau nu, miscarea este esentiala pentru corpul nostru si trebuie sa intelegem avantajul ei. Cat de benefic este sportul si ce inseamna cateva minute de exercitii ne spune chiar Florentina Opris, o femeie puternica, pasionata de sportul pe care-l practica de atata timp.

Starea de bine pe care o cautam cu totii este generata de miscare. Calitatea vietii si sanatatea noastra depind de acest lucru si asta pentru ca, intr-adevar, sportul are grija de buna functionare a tuturor organelor. Sistemul circulator este mentinut intr-o stare buna de functionare daca facem miscare zilnic, pentru ca activeaza circulatia sangvina. Imi place sa asemuiesc miscarea cu un arhitect pentru ca modeleaza si remodeleaza aspectul fizic, sau cu o doica, care are ajuta la fixarea elementelor nutritive, continute in hrana. Miscarea  ajuta de asemenea la activarea sistemului limfatic, cel care este raspunzator de eliminarea toxinelor si, implicit, de un sistem imunitar puternic. O stare de stres sau tensiune dispare foarte repede in urma unei simple plimbari si acest lucru se intampla pentru ca se elibereaza endorfinele,  substante care genereaza starea de bine. Sportul te mentine sanatos, previne aparitia anumitor afectiuni si poate ameliora sau vindeca anumite suferinte. Acestea sunt doar cateva dintre beneficiile miscarii. Sunt sigura ca fiecare a experimentat pe propriul corp cel putin unul dintre aceste efecte.

Cu alte cuvinte, sportul este vital, iar lipsa lui nu va face decat sa accelereze aparitia unor probleme de sanatate, precum si imbatranirea, un efect pe care cu totii il evitam sau dorim sa prelungim cat de mult posibil semnele aparitiei acestuia.

Florentina Opris compara lipsa miscarii cu o masinarie neuzata.

Se spune despre orice lucru care nu este folosit ca se pierde, rugineste, se invecheste. Acelasi lucru se intampla si cu corpul nostru. De aceea este important sa intelegem fiecare dintre noi ca organismul uman a fost ” programat’’ sa faca in fiecare zi miscare si asta pentru ca avem aproximativ 800 de muschi pe intreg corpul. Ei trebuiesc activati cu ajutorul diverselor miscari de inviorare, daca vreti, cel putin 5-10 min. dimineata si apoi de cel putin 3 ori pe saptamana.

Chiar daca suntem tot mai legati de locurile de munca, de activitatile din gospodarie, sportul ar trebui sa se regaseasca pe lista noastra de activitati zilnice.

Este adevarat ca in orice facem trebuie sa adaugam si un strop de pasiune, dar daca am inceta sa mai privim sportul ca pe o povara, lucrurile s-ar schimba. In plus, nu esti conditionat sa mergi doar la sala, pentru ca la fel de bine poti exersa acasa, in parc sau oriunde iti gasesti linistea interioara si te poti misca in voie.

In ceea ce priveste complexitatea acestora, trebuie sa o iei progresiv. Incepe cu exercitii usoare de relaxare. Iata ce-ti propune Florentina:

Exercitiile de respiratie sunt excelente in momente de stres sau cand vrem sa ne relaxam rapid. Ai nevoie de vointa si sa inveti sa le executi corect. Intins pe spate, culcat pe pat, fotoliu, canapea  sau pe covor executa o respiratie ampla imaginandu-ti corpul drept un balon pe care-l umfli incet in timp ce inspiri lent si apoi il desumfli expirand lent. Repeta de 6-8 ori. Un alt mod foarte simplu de relaxare este si acesta: pune o muzica care-ti induce starea de liniste, gaseste un loc unde sa stai pe spate culcat foarte relaxat, inchide ochii, respira lent. Incearca sa vizualizezi fiecare parte a corpului cum se relaxeaza, foloseste si gandul, rostind in minte: ”sunt relaxat”, bratele, picioarele, trunchiul, fata, intreg corpul este relaxat. Mentine aceasta stare. Incearca, vei vedea ca in timp, dupa cateva incercari poti sa-ti induci starea de relaxare foarte rapid, chiar si sezut. Un alt mod de relaxare este sa te asezi pe canapea sau pat, pe spate culcat si cu picioarele ridicate la 45% sprijinite de perete, mentine aceasta pozitie si executa cateva exercitii de respiratie.

Mai multe informatii gasiti pe www.florentina.ro

Comentarii

Newsletter